Mar 19, 2009

material from japan 日本の素材。

I went to tokyo two weeks ago. I bought there some materials for making my goods. I'm very happy to find that.I trust and like japanese things for hand making. In addition it isn't expensive.

おひな祭りの3月3日から4日間と短期間だったのだけど里帰りしました。そのついでに雑貨用の材料をget...世界堂、貴和製作所、ユザワヤetc..日本は質のいい物が安いし、種類も豊富。物作りには東京に住むのがやっぱり便利でいいなぁ。


放置されていた作りかけの猫車を発見。完成させようかなぁと持ってきました。

I found a cat car that I made in my parent's house. this cat still isn't finished.So I brought it to finish it.


これは愛用のパイプマッチ。手に入る限りこれを使ってオリジナルマッチを作ってます。

This is the pipe match that I usually use to make my original match.


秋にマトリョーシカ展という展示に参加予定なのですが、それ用に。
本当はもっと沢山10個でワンセットのとかあって、欲しかったのだけど、今回は日本の後そのままインドへ行かなくてはならなかったのでこらえました。

I bought matreshkas for exhibition in autumn in Tokyo.
I would like to buy more but I was refrained because I had to go to India after Japan!



どうしてインドかって?その話はまた明日。

Why India? I tell you tomorrow.




No comments: